Han vill bara prata jeans

Eric Holmström har en grej för jeans. Nu har han startat det första forumet på svenska, som bara handlar om jeans.



Eric Holmström är först med ett forum för jeans på svenska. "Jag vill kunna allt om jeans, men det är nog omöjligt".


 

Jag sa till en kompis att jag är trött. Jag jobbar med jeans och när jag kommer hem pratar jag om det. Men ändå det är det jag vill jobba med, säger han.
Sedan ett år tillbaka har han haft en blogg enbart om jeans. Nu var det dags att ta ytterligare ett steg.
Idén är att sälja och byta, som man kan göra på andra sajter. Men här ska det bara vara jeans, säger Eric Holmström.
Först skulle det bara vara ett forum att diskutera jeans på. Eric Holmström är medlem i liknande forum själv, men han har inte hittat något på svenska. Då startade han ett.
Sedan kom han på att det kastas mycket jeans i onödan. Det sliter på både miljön och plånboken.
Så om man kan få en hundring är det väl bättre än inget?
Sidan öppnar nu i dagarna, och har alltså inga medlemmar ännu. Eric Holmström har själv inga speciella mål, men hoppas på några hundra medlemmar.
Sedan fem år tillbaka arbetar Eric Holmström som jeansansvarig på JC. Enligt honom själv är jeans det han pratar mest om.
Det är ju en speciell känsla. Jag kan sälja samma byxa till tio personer och det blir inte likadant på någon, säger han och påpekar att jeans är själva byxorna och tyget heter denim.
Själv äger han inte så många jeans som man kan tro. Tre par som används flitigt för den rätta slitningen och några speciella som ligger på lager. Jeans kommer alltid hålla tror han.
Idag är det väldigt modernt. På nittiotalet hade de en svacka men det kan nog aldrig bli omodernt. Nu har det kommit tillbaka med utställda byxor igen, säger Eric Holmström.
En dröm han har som äkta jeansfantast är att åka till Japan och gå på studiebesök i små tvätterier där jeansen vävs.
Har du några byxor som inte är jeans?
Nej (skratt). Jag kollade på ett par vanliga byxor men det vore ju att svika mig själv. Jag ska gifta mig i jeanskostym.


 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

KUL med denimshop. Stort lycka till!

2008-01-12 @ 14:15:33
Postat av: Christoffer

Nu har jag läst din blogg i en timme och det är så sjukt underbart hur du brinner för jeans och allt omkring och jag blir så glad för då kan jag fråga någon som verkligen har koll!

Jag undrar om du minns cheap mondays hängselbyxor från vår/sommar kollektionen 07 av märket latjo lajban och var i en lite mörkare denim?

Jag har sökt ett par över hela världen utan resultat så jag undrar om du kanske vet om det finns något ställe där dem skulle kunna finnas på? ( Jag kollar svenska/utländska auktionssidor dagligen )

Om inte; Vet du någon affär i Sverige som säljer liknande hängselbyxor i mer mörksvart färg än blå?

2008-01-18 @ 16:04:00
Postat av: Eric

http://shop.sivletto.com/system/search/product.asp?id=1524&brandid=0&branchid=1&catid=27&container=33&

2008-01-20 @ 20:20:42
Postat av: Eric

Christoffer kul att du gillar min blogg. Det gör mig gott! Dom ända jag har koll på just nu är dom jag skickade på länken över. Vad drar du för storlek? Ska kolla med en kille jag känner.

/Eric

Postat av: Eric

Killen jag pratade om hade inga kvar i butiken.
Lägg in en sök annons på denimshop.se. Kanske ger en lite bättre chans.

/Eric

2008-01-22 @ 15:16:33
URL: http://denim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback