1 År

Det var rejält länge sedan jag skrev på denna blogg. Det beror på många olika anledningar däribland tid & kollega. Tiden att sitta ner och skriva är inte lika befintlig längre. När sedan Denimdyrkan för ett år sedan blev min kollega så pratas det istället denim 16 timmar per dag.

Nu är det dags att börja små skriva lite då suget bara ökat. Första inlägget får bli på mitt senaste projekt som idag fyller 1 år. Dessa Nudie Big Bengt Dry Selvage (13,50 oz) har jag använt i princip varje dag under ett års tid utan att tvätta. Ja jag vet att många av er tycker det är både äckligt och konstigt men för mig är det känsla och kärlek. Tanken var att slita dessa under ett års tid för att sedan börja på något nytt projekt. Jag kommer få köra på med dessa ett tag till då mitt nya projekt ännu inte anlänt. Kommer självklart skriva mer om detta nya projektet vid ett senare tillfälle. På bilden längre ner kan kan ni se hur pass mörka dessa BB var vid start för ett år sedan.


/Eric

Kommentarer
Postat av: Martin

Hallå Eric. Dom ser ju riktigt fina ut big bengten nu. Väntar du som jag på ett par i veggie för hösten eller vad blir nya projektet? Själv går jag runt i ett par Levi 201 indigo hope får se om jag hinner få in nån slitning på dom. Men är byxa att rekommendera för alla Levi´s älskare där ute.

MVH Martin på TED

2010-07-13 @ 14:06:35
Postat av: Eric

Hej!



Det är precis vad jag går och väntar på. Har plockat ut ytligare ett par Bengt Dry Selvage. Känner att det kan vara bra att ha ett par mörka och ett par lite ljusare. 201 Indigo Hope är rätt tunn i kvaliteten? I sådana fall kommer du slita in den snabbt.

Martin vi ses snart över en Öl :-)

Postat av: Martin

Det stämmer bra Eric. Den är riktigt tunn o go.Ingen dum idé att slita in ett par till. Var o spanade på Ruffle & bow SS11 i veckan. Dom släpper i bagpipe passformen en chambray 7oz tror jag det var... Dom ultimata sommarjeansen kan vara funna. Öl blir det snart. Du skulle väl neråt WoW. Bara höra av sig.Vi börjar springa ute på torsdag...

2010-08-06 @ 17:44:30
Postat av: Fredrik

När har du planerat att tvätta dom? Du måste lägga upp bilder så fort du tvättat dom ! Kommer bli ruskigt snygga :)

2010-08-13 @ 13:21:45
Postat av: Jacob

Härliga jeans Eric! Älskar Lagningen på myntfickan! har du gjort den själv? Annars är dem riktigt mörka fortfarande! Ha dem ett år till så blir dem magiska!

2010-08-24 @ 15:40:47
Postat av: Oscar

Galet snygga! Men de har minst ett år kvar innan tvätt asså!

2011-04-20 @ 14:56:39
URL: http://solblekttrash.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback