in på jobbet









T-shirt: Pour
Jeansjacka: Nudie Conny Deep Broken Twill
Jeans : Nudie Thin Finn Dry Black Coated
Skor: ask the missus



Var tvungen att åka in till jobbet och skaffa mig lite nya t-shirts och tröjor. Det börjar rulla in höst nyheter. Känns som att det äntligen kommer rätt saker. Man har kunnat se det dom två senaste månaderna. Det är nu dom visar sitt rätta jag våra nya ägare.
 

image102

Malin var med in och provade lite nya jenas som jag drog upp ur dom cirka 40 låderna på lagret. Kommer snart att visa resultatet av den provningen. Hon ska alltid säga Nej innan hon ens har prövat. Det slutar oftast med att gud dom här är ju riktigt bra ju. I dag blev det så två gånger. Hon tar båda två. Konstigt men den svåraste kund man kan ha det är sin egna sambo. Är det bara jag som tycker det ?
Malin har under än längre tid pratat mycket om att skaffa en jeansjacka. Vi hade ett par på lager som hon har prövat förut men som hon inte känt för. I dag testade vi en enkel Levi's jeansjacka (70590) som föll Malin i smaken. Mig med fast jag gillade rins tvätten bättre.

Ett av dom bättre Magazinen kom i dag MODEttE. Det inehöll två stycken artiklar om jeans.

Första artiklen (Uppdrag jeans) bestod av sex sidor som visade 55 stycken olika tjej jeans varianter för hösten 07.

image100


Hur man säljer jeans. Detta är andra artiklen där flera olika svenska jeanstillverkare där i bland Örjan, Lars knutsson och Jonny tar upp jeansens betydelse i dag mot för. Varför vissa modeller/märken aldrig dör.

image99


Kommentarer
Postat av: Malin

Hey baby! Grattis till ditt bästa inlägg.. Fint!

Postat av: Niklas

Ok, jag kan gå med på "ett av de bättre" modemagasinen. Men när det gäller herrmode är ändå Fantastic Man och Arena Homme Plus utan tvekan de allra allra bästa. "Ett av de bättre" signalerar mer på att det finns alldeles för mycket dålig modejournalistik än att det faktiskt skulle vara en särskilt bra tidning.
/ Alicki

2007-07-11 @ 18:00:01
URL: http://myhighhorses.blogspot.com
Postat av: Niklas

Fan vad gnällig jag lät. Men wtf, man måste ju få tycka lite också. Modette vill vara en blogg fast på papper, och samtidigt en tidning fast på nätet. Och det känns oftast som varken eller.

2007-07-11 @ 18:02:11
URL: http://myhighhorses.blogspot.com
Postat av: Malin Erlandsson

klart man måste tycka. hellre än mena.

2007-07-11 @ 22:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback