Levi's 501 Shrink-To-Fit

Ända sedan den dagen jag började jobba på JC har jag hört talas om Levi's SHRINK-TO-FIT, jeansen som man klev ner i badkaret med för att få den rätta storleken/passformen. Jag har alltid velat ha ett par, bara för att ha.
I måndags besökte jag en kund i Falun, ett mycket lyckat besök. Det visade sig att de jeansrensning och där låg ett par SHRINK-TO-FIT jeans. Det var inte så mycket att tveka på, det blev ett par extremt dyra jeans, 174 kr.
Väl ute ur butiken log jag inombords över att jag äntligen var ägare till ett par Levis's 501 SHRINK-TO-FIT.
I dag sliter jag fram dem på jobbet för att visa Gustav. Det visar sig att Gustav har gått i ett par SHRINK-TO-FIT i två år utan att tvätta dem. Sen frågar han om han ska hämta dessa, de låg hemma.
Bilderna under visar ett par NYA SHRINK-TO-FIT och ett par som inte tvättades på två år. Tycker resultatet blev riktigt bra. En liten rolig detalj är den lilla boken som följer med till jeansen.




 











/Eric




Kommentarer
Postat av: A

Kolla annars in barkaby outlet, ena affären där (kommer inte ihåg namnet men dom har rätt mycket levis osv) dom har ett helt lager av shrink to fit brallan i 47 vintage modell....

2008-10-10 @ 18:50:02
Postat av: Stina

Oj tjena! Bland de grymmaste jag sett! De slitna va bland de snyggaste brallorna jag sett på länge, speciellt när de e slitna på det helt rätta sättet.



Du skrev att man blir tvungen att gå ner i badet för att få den rätta passformen, åt vilket håll menar du då? E det råbomullsväv som gör att den krymper i vattentillstånd, eller ska man töja ut dom i vått tillstånd?

E fan grymt glad över att hittat din blogg. Har jobbar på JC i snart ett år, och jag älskar det! Älskar jeans, älskar grejen med jeans. O framförallt älskar att sälja jeans.

Take care!



Postat av: fråga

samma tvätt, eller icketvätt från början?

2008-10-11 @ 12:05:38
Postat av: Eric

A: Gillar inte att åka till Outlets, men jag har 47an i en skön tvättad variant.



Stina: Ja det är råbomullsväv som krymper när man kommer i kontakt med vatten. Jobbar du på JC i Borås?



Fråga: Samma tvätt, den ena ny den andra använd i två år utan att tvättas.



/Eric

2008-10-11 @ 16:55:15
URL: http://denim.blogg.se/
Postat av: Calle

WOOOW!

Det är vad jag kallar jeans!

Fy fan vad snygga de blev.





A: vad kostar dem?

2008-10-11 @ 17:56:51
Postat av: Calle

Föresten, erik kan man få din e-mail?

har ett par frågor :P!

2008-10-11 @ 17:57:35
Postat av: Eric

Calle: [email protected]



/Eric

2008-10-12 @ 09:47:50
URL: http://denim.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken service :) De ringde ifrån D&D i veckan och meddelade att de beställt hem byxorna. Tydligen hade butikschefen varit sjuk och det var därför beställning dröjt.

Tack för all hjälp.

2008-10-12 @ 17:16:17
URL: http://elinstorm.blogg.se/
Postat av: Karl

Skämtar du med mig? (eller din kompis med dig?)

Dom där är ju lugnt tvättade. Efter två år blir ett par jeans ganska skitiga.

2008-10-12 @ 21:15:38
Postat av: Eric

Nu är de tvättade med han gick i dem i två år utan att tvätta, (det är inget skämt).



/Eric

2008-10-13 @ 08:48:30
URL: http://denim.blogg.se/
Postat av: hajpojken

vad menar du med att du besökte en "kund" i falun, och att du köpte ett par extremt dyra jeans för 174 kr? jag blir ledsen och förvirrad på samma gång.

2008-10-14 @ 23:15:18
Postat av: Eric

Besökte Byxshopen i Falun, det är en kund till mig. Ja säljer jeans till Byxshopen. Att priset 174 kr var extremt dyrt var på skoj.



/Eric

2008-10-15 @ 17:18:41
URL: http://denim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback