Habit låg och väntade.

Jag vet inte hur många av er där ute som känner till Magazinet Habit. Det är en branchtidning som innehåller allt inom Mode och affärsnyheter. Mycket försäljningssiffror och analyser, reportage, bilder från alla stora mässor, bra intervjuer med människor inom modebranchen/textil.
Jag visste inte vad det var för tidning innan jag började jobba i butik. Nu är den altl jag behöver. I stället för att gå och köpa King har jag denna, som tar mig raka vägen in i modets korridorer.

Detta nr handlar om våren och sommaren 2007.
Trenderna är tagna från dåtidens och nutidens Jetsetresor till Rivieran, Capri m.m. Mycket tradition och hantverkskänsla. Sportinfluenserna är riktigt påtagliga särskilt de vita sporterna såsom tennis, cricket.
Mer av enkel- och dubbelknäppta kavajer. Kinakragen ser man hos dom som vänder sig till en yngre konsument. Många skjortkragar blir längre och snibbarna mindre. Byxorna blir ytligare lite mer intagna i foten.

Jeansen fortsätter vara mörka. Det blir fortsatt mycket rå denim, mörka tvättar med mycket färg kvar på djupet. Från vårens grå till höstens svarta och tillbaka till mer av det grå inför våren 07.
Jeansen får en mer cleanare look när det gäller dekorationer, broderyer, stenar, knappar m.m

Shortsen kommer att ta riktigt stor plats vår och sommar 07. Det man ser är shorts i alla längder olika färger. Själv tror jag verkligen på att nästa sommar kommer att bli jeansshorts boom. Det beroendes på att vi hade alldeles för lite jeansshorts i butikerna denna sommar. Så alla som inte fick några i år kommer att köpa nästa år. Vilken efterfrågan vi hade på dessa jeansshorts!

Ja, detta var väl ett litet urdrag ur Habit. 
Habit Nr 8 2006

http://www.fashionnet.se

Kommentarer
Postat av: m

darling darling, jag saknar dina ord. come on.

2006-09-13 @ 15:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback